چگونه شیرآلات را تمیز و براق کنیم؟

جرم گیر قوی شیرآلات چیست؟

شیرآلات در قسمت های مختلف مجتمع هستند و تمیزکردن آنها بسیار با اهمیت به نظر می رسد چرا که این محیط ها جزو حساس ترین قسمت های مجتمع است که تمیزی و نظافت آنها اولویت خانم های خانه می باشد.

تمیزکردن شیرآلات با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از موادی است که در هر خانه ای پیدا می شود. از جوش شیرین می توانید به عنوان جرم گیر قوی شیرآلات استفاده کنید. ابتدا کمی مایع شوینده را با کمی آب ولرم مخلوط کنید. شیرآلات را به خوبی با این محلول تمیز کنید. سپس بر روی یک مسواک کهنه کمی جوش شیرین بریزید. جوش شیرین را بر روی قسمت هایی که رسوب بسته است بکشید تا به خوبی تمیز شوند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا رسوبات و جرم ها کاملا برطرف شوند. برای راحتی بیشتر می توانید ابتدا کمی مسواک را مرطوب کرده و سپس به جوش شیرین آغشته کنید. دقت داشته باشید که مسواک شما نرم باشد در غیر این صورت به رنگ و آبکاری شیرآلات شما آسیب وارد می کند.

تمیزکردن شیرآلات با سرکه:
سرکه نیز یکی دیگر از موادی است که شما می توانید به عنوان یک جرم گیر قوی شیرآلات از آن استفاده کنید. این ماده به دلیل خاصیت اسیدی که دارد در نظافت و شستشوی منزل بسیار کاربرد دارد. با وجود اسیدی بودن این ماده، سرکه آسیبی به آبکاری شیرآلات وارد نمی کند و شما با خیال راحت می توانید برای جرم گیری و تمیزکاری شیرآلات در منزل از آن استفاده کنید. استفاده از سرکه سفید یا قرمز تفاوتی در این زمینه ندارد. برای اینکه از سرکه به عنوان جرم گیر شیرآلات استفاده کنید، ابتدا بایستی یک بطری اسپری را از سرکه پر کرده و بر روی شیرآلات به ویژه قسمت هایی که دارای رسوب هستند، اسپری کنید. ده دقیقه صبر کرده تا رسوبات در سرکه حل شوند. در نهایت سرکه را با یک دستمال خشک و لطیف از روی شیرآلات پاک کنید.

تمیزکردن شیرآلات سفید:
شیرآلات سفید دسته ای از شیرآلات هستند که برای تمیزکردن آنها بایستی از مایع ظرف شویی به عنوان جرج گیر قوی برای این نوع از شیرآلات استفاده کنید. مقداری مایع ظرفشویی را در مقداری آب حل کنید. سپس شیرآلات را با این محلولی که درست کرده اید حسابی تمیز کرده و با یک اسفنج نرم بر روی تمامی قسمت ها بکشید. در نهایت شیرآلات را آبکشی کرده و با یک دستمال لطیف آنها را خشک کنید.

تمیزکردن شیرآلات طلایی:
برای اینکه بتوانید شیرآلات طلایی را به بهترین نحو تمیز کنید می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. ابتدا گرد و غبار را از روی شیرآلات با یک دستمال مرطوب برطرف کنید. سپس سرکه و آب را به اندازه مساوی ترکیب نموده و با اسپری بر روی شیرآلات بپاشید. بعد از 10 دقیقه سرکه را با یک دستمال لطیف و خشک پاک کنید. شیرآلات طلایی از آنجایی که خش را به بهترین شکل نشان می دهند، هرگز از دستمال و یا اسفنج زبر برای تمیزکردن آنها استفاده نکنید.

تمیز کردن شیرآلات استیل:
یکی دیگر از موادی که به عنوان جرم گیر قوی شیرآلات استیل می توانید استفاده کنید، لیمو ترش است. لیمو ترش یکی از مواد طبیعی است که خاصیت تمیزکنندگی فوق العاده ای دارد. یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید. آب آن را گرفته و بر روی شیرآلات استیل به صورت مستقیم اسپری کنید. بعد از 10 دقیقه آب لیموترش را با استفاده از یک دستمال مرطوب کاملا پاک کنید. اگر نیاز بود و لکه ها هم چنان باقی ماندند، این کار را مجددا تکرار کنید. هرگز از آبلیمو به جای لیمو استفاده نکنید زیرا درصد زیادی از آبلیموهای بازاری غیر طبیعی و ناخالص هستند و از جوهر لیمو در ترکیبات آنها استفاده شده است.

نکاتی که بایستی هنگام تمیزکردن شیرآلات در نظر داشته باشید:

هرگز از مواد اسیدی خالص مانند جوهرنمک برای تمیزکردن شیرآلات استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی دارند.
هرگز از مواد قلیایی مانند وایتکس برای تمیزکردن شیرآلات استفاده نکنید زیرا خاصیت بازی این مواد به آب کاری شیرآلات صدمه وارد می کند.
از دستمال و اسفنج غیر زبر برای تمیزکردن استفاده کنید تا از هرگونه خش افتادن بر روی آنها جلوگیری شود.
ترکیب لیموترش و جوش شیرین به تمیز و براق شدن بیشتر شیرآلات کمک می کند.
انتخاب جرم گیر قوی شیرآلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تمیزکردن آنها در خانه از نظر بهداشت و سلامتی بسیار با اهمیت است.